آموزش بخش41 تری دی مکس

 این متن مرتبط به فیلم شماره  0041 تری دی مکس می باشد

 

 

 

 

 

 

 

Window  یکی دیگر از اشیای معماری می باشد که قابلیت کشیدن پنجره را در اختیار ما قرار می دهد.

 

 

 

پنجره نیز ,همانند ,اشیای دیگر معماری دارای ID material  می باشد ,که قسمتهای مختلف آن ,id material  های متفاوتی را به خود اختصاص میدهد.

 

id material  شماره 1 برای جلوی پنجره در نظر گرفته شد و id material  شماره 2 را پشت پنجره به خود اختصاص داده و id material  شماره 3,برای شیشه می باشد و id material  شماره 4 frame جلویی  و id material  شماره 5 برای frame  پشتی ارائه می شود.

 

همچنین خاصیت auto Boolean  که در wall  موجود بود را برای شی window  نیز      می توانیم در اختیار داشته باشیم ,بدین معنا که با ایجاد پنجره ای در داخل دیوار , نرم افزار به صورت اتوماتیک از خاصیت Boolean  استفاده می کند و جای پنجره را می برد و خالی میکند.

 

پنجره اول awning  میباشد که لولا در بالای آن قرار گرفته است , پنجره casement  ,دو درب دارد و همانند پنجره معمولی می باشد و پنجره fixed  ,پنجره ای ثابت می باشد و باز نمی شود و pivoted  ,پنجره است که لولا در حالت افق و عمود در مراکز پنجره قرار گرفته اند و مدل projected  , همانند awning  می باشد ولی از دو سمت مخالف باز    می شودند و مدل sliding  ,به صورت کشویی پنجره را در اختیار  ما قرار می دهد.

 

با کلیک نمودن بر روی یکی از مدلها پنجره ,کارد creation method  را مشاهده خواهیم کرد و از خاصیت allow non –vertical jambs  نیز بهرمند می باشیم و با فعال کردن این گزینه ,زمانیکه سقفی در اختیار داشته باشیم می توانیم پنجره ای به صورت کج ایجاد کنیم.

 

با ایجاد اولین پنجره, awning,  و با رفتن در panel modify  آن , می توانیم پارامترهای آنرا ویرایش نماییم.

 

به وسیله اولین قسمت می توانیم , ارتفاع , عرض و عمق پنجره را معین نماییم و با استفاده از بخش frame  , قادر می باشیم عرض افقی و عمودی فریم را تعیین نماییم و ضخامت قاب داخلی آنرا نیز تغییر دهیم.

 

توسط قسمت glazing  ,قادر می باشیم ,ضخامت شیشه را کنترل کنیم و با بکارگیری قسمت rails & panels  , عرض و تعداد panel  ها را مشخص می کنیم و همچنین با استفاده از گزینه open  می توانیم پنجره را باز کنیم.

 

خاصیت generate mapping cords   نیز در این شی موجود می باشند.

 

 

 

شی بعدی casement  می باشد ,که توسط قسمت casements  , می توانیم ضخامت panel  ها را مشخص نماییم و تعداد panel  ها را نیز, تبعیین کنیم و با فعال نمودن گزینه flip  ,نحوه باز شدن آن را بر عکس کنیم.

 

 

 

در پنجره fixed  ,پارامتری که اضافه شده در قسمت rails & panels  می باشد که      می توانیم تعداد panel  های افقی و عمودی را معیین کنیم و با فعال کردن گزینه  chamfered profile  ,لبه panel  ها را پخی می زند.

 

 

 

پنجره بعدی , pivoted  می باشد که با در نظر گرفتن گزینه width  می توانیم ,عرض  rails  ها را مشخص کنیم .

 

این پنجره به صورت افقی باز می شود با فعال کردن گزینه vertical rotation  به صورت عمودی باز می شود.

 

 

 

با ایجاد پنجره projected  ,پنجره ای همانند awning  ایجاد می کند با این تفاوت که panel  ها به صورت برعکس نسبت به همدیگر باز خواهند شد.

 

توسط قسمت rails & panels  ,می توانیم عرض بین panel  ها را تغییر دهیم و ارتفاع panel  یا پنجره مرکزی را نیز مشخص کنیم و با استفاده از  گزینه bottom height  , قادر می باشیم ارتفاع panel   مرکزی را از پایین کنترل نماییم.

 

 

 

آخرین پنجره sliding  می باشد که تعداد panel  ها را همچنان می توانیم معین کنیم و از خاصیت chamfered profile  که در panel ها پخی ایجاد می کند ,نیز استفاده کنیم . همین طور با در نظر گرفتن گزینه hung  ,نوع باز شدن پنجره, مشخص خواهد شد که بهصورت عمودی حضورتان نمایش خواهد داد .

 

 

 

 

 

پایان

 

 

 

 

 

تالیف و کوتاه شده از آموزش های ویدئویی تری دی مکس استاد ارجمند مهدی بندری

 

 

 

 آموزش مبتدی تری دی مکس – تصویرگران پویا اندیش

 

امتیاز دهید post
امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

آخرین فرصت ثبت نام دوره های یلدایی​