بایدها و نبایدهای دکوراسیونِ اتاق کودک زمانی که اتاق کوچک باشد

فیلم زیر را حتما ببینید :

بایدها و نبایدهای دکوراسیونِ اتاق کودک زمانی که اتاق کوچک باشد.

بایدها و نبایدهای دکوراسیونِ اتاق کودک زمانی که اتاق کوچک باشد.

شاید زندگی در خانه‌ی کوچک باعث شود که طراحی اتاق برای کودک کمی سخت شود اما با کمی خلاقیت و مطالعه می‌توان یک اتاق روشن، زیبا و کاربردی را ایجاد کرد. 
در ادامه به توصیه‌هایی اشاره می‌کنیم که متخصصین دکوراسیون داخلی برای ساخت اتاق کودک ساده و کوچک ذکر می‌کنند. 

از رنگ روشن استفاده کنید

رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کنند و به راحتی بر فضای اتاق چیره می‌شوند اما استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود که اتاق بزرگ‌تر و روشن‌تر دیده شود.

فقط از یک رنگ استفاده کنید

به ویژه اگر رنگ‌ انتخابیِ شما تیره است. یکپارچه بودنِ رنگ باعث می‌شود که شکست‌های تصویری به حداقل برسند و فضا بزرگ‌تر دیده شود.
بیشتر بدانید: انواع رنگ ساختمانی

حتماً سقف را هم رنگ کنید

چه رنگِ روشن و چه تیره را انتخاب کرده باشید، رنگ‌ کردنِ سقف با همان رنگ دیوار – یا یک سایه روشن‌تر – حالتی گنبدی را به داخل اتاق می‌دهد و احساس خاصی را برای حاضران در آن تداعی می‌کند.

گچ‌ بری‌ها را با رنگی روشن‌تر از دیوارها رنگ کنید

این کار باعث می‌شود که دیوار پشتی کمی پس‌روی داشته باشد و از نظر بیننده، کمی دورتر دیده شود.

از خلق جذابیت بصری غافل نشوید

معمولاً اتاق‌های کوچک فاقد ویژگی‌های خاص معماری هستند. می‌توانید یکی از دیوارها را به عنوان دیوار تأکیدی به رنگ متفاوتی درآورید و یک نقطه‌ی کانونی را در طراحی ایجاد کنید.همچنین رنگ کردن چارچوب پنجره یا قفسه‌ها با رنگ متفاوت از دیوار می‌تواند جلوه‌ی مناسبی ایجاد کند.

با استفاده از نقوش و طرح‌ها، اتاق کودک ایرانی را بزرگ‌تر جلوه دهید

برخی طرح‌های خاص وجود دارند که باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر دیده شود. برای مثال، خطوط عمودی روی ارتفاع اتاق و خطوط افقی روی پهنای آن تأثیرگذارند.

حتماً اجازه‌ دهید تا نور خورشید به داخل راه پیدا کند

نور طبیعی می‌تواند چیزی شبیه معجزه را برای اتاق‌های کوچک انجام دهد و جوی فوق‌العاده را ایجاد کند. می‌توانید از پرده‌های توری استفاده کنید یا پرده‌های کرکره‌ای نصب و در صورت نیاز به راحتی آن را باز و بسته کنید. این ایده برای اتاق کودک پسرانه ترندتر و جذاب تر است.

در دکوراسیون اتاق کودک 6متری آینه فراموش نشود

استفاده از آینه و سایر وسایلِ براق موجب انعکاس نور و روشن‌تر شدن فضا می‌شود که اتاق را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. 

در دکوراسیون اتاق کودک دونفره ، اتاق را خیلی شلوغ نکنید

زمانی که می‌خواهید وسایل اتاق را تهیه کرده و بچینید، در نظر داشته باشید که هدف ایجاد کردن فضاست نه پر کردن آن. بچه‌ها برای بازی به فضا نیاز دارند پس بهتر است از تکه‌های کمتری استفاده کنید.

وسایل بزرگ را به کلی از مدار خارج نکنید

درست است که به طور کلی وسایل کوچک‌تر برای فضاهای کوچک‌تر مناسب هستند ولی استفاده‌ی زیاد از وسایل کوچک باعث می‌شود که اتاق شلوغ و به‌هم‌ریخته دیده شود. اگر می‌خواهید از یک یا دو تکه استفاده کنید، بهتر است آنها بزرگ باشند زیرا اتاق را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. این ایده برای جای دادن وسایل در دکوراسیون اتاق کودک دختر کاربردی تر است.

از خلاقیت خود برای اختصاص فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید

دشمنِ شماره‌ی یکِ فضاهای کوچک، شلوغی و به‌هم‌ریختگی است. از آنجایی که در اتاق‌های کوچک، معمولاً فضای مناسبی برای ذخیره‌سازی طراحی نمی‌شود، باید در این مقوله کمی از خلاقیت خود استفاده کنید. به عنوان نمونه می‌توانید با طراحی کشوهای چرخ‌دار، مقداری از اسباب‌بازی‌ها یا سایر وسایل را زیر تخت جاسازی کنید. سعی کنید به طور مفید از تمامی فضاها استفاده شود.

آخرین فرصت ثبت نام در دوره ها

5/5 - (32 امتیاز)
5/5 - (32 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

آخرین فرصت ثبت نام دوره های یلدایی​