دکوراسیون داخلی منزل کوچک

Small House Interior Design

فیلم زیر را حتما ببینید :

13

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

هفت قانون قدیمی که در دکوراسیون داخلی منزل کوچک می‌توانید آنها را نقض کنید:

برای فضاهای کوچک از قدیم یک سری قانون‌هایی مطرح است مانند استفاده از دیوارهای سفید، مبل‌های کوچک و غیره، اما برخی از طراحان اعتقادی به آنها ندارند و معتقدند اگر  دکوراسیون داخلی به درستی اجرا شود، لازم نیست خیلی در بند این قواعد باشید. در ادامه‌ی این مقاله به قواعدی می‌پردازیم که می‌توان آنها را نقض کرد.

آموزش دکوراسیون داخلی منزل کوچک
مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل کوچک

انتخاب مبل‌های کوچکتر

بعضی اوقات استفاده از یک مبل یک تکه و بزرگ، جلوه‌ی خاصی را به فضاهای کوچک می‌بخشد.
به عنوان نمونه در تصویر می‌بینید که در این فضا، استفاده از چندتکه مبل کوچک باعث شلوغ‌تر شدنِ فضا می‌شود، در حالیکه استفاده از یک مبل یک‌تکه باعث شده تا این اتاق پذیرایی کوچک، صمیمی‌تر شود. 

هر چه کمتر بهتر

استفاده از رنگ‌های خنثی برای دیوارها و مبلمان، زمینه را برای مطرح شدن وسایل تزئینی رنگی مانند تابلوها یا کوسن‌ها فراهم کرده است. 

رنگ در دکوراسیون داخلی منزل کوچک
سقف در دکوراسیون داخلی منزل کوچک

در نظر گرفتن رنگ روشن برای سقف‌ها

استفاده از رنگ تیره برای سقف‌هایی که در اتاق‌های روشن و دارای دیوارهای سفید هستند موجب عمق دادن به فضا می‌شود. نکته اینجاست که رنگ مورد استفاده باید براق یا نیمه براق باشد تا نور را بازتاب دهد. بر خلاف رنگ‌های تیره‌ی مات که نور را جذب می‌کنند، رنگ‌های تیره‌ی براق موجب تاریک شدن فضای شما نخواهند شد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی تزیین سقف می توانید از طریق لینک تزیین سقف اقدام فرمایید.

استفاده از تنها یک فرش برای تثبیت کردن اتاق

استفاده از چند فرش در یک اتاق کوچک، اگر به درستی اجرا شود، موجب به وجود آمدن نواحی مختلف خواهد شد. به عنوان مثال مشاهده می‌کنید که در این اتاق حدوداً 10 متری، از دو فرش مجزا استفاده شده و ناحیه پذیرایی و اداری از هم به خوبی متمایز شده‌اند.
فرش در دکوراسیون داخلی منزل کوچک
رنگ سفید برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

در نظر گرفتن رنگ سفید برای دیوارها

زمانی که دیوارها به رنگ تیره باشند و از سایه‌هایی از رنگ‌های روشن میان آنها استفاده شود، زیبایی بصری و عمق میدان خوبی در فضاهای کوچک ایجاد می‌شود. همانطور که مشاهده می‌کنید در این آشپزخانه‌، دیوارها به رنگ مشکی و سقف و کابینت به رنگ سفید هستند؛ استفاده‌ی جزئی از رنگ سفید رو دیوار، مانند قاب دور در، حسی از برجسته بودن و نوعی سبک خاص را به آشپزخانه داده است.

صندلی‌های ناهارخوری باید شبیه هم باشند

یک ست کامل ناهارخوری خیلی جمع‌وجورتر به نظر خواهد رسید اما اگر می‌خواهید متفاوت باشید و سبک خاص خود را معرفی کنید، از چند صندلی با اندازه و سبک مختلف استفاده نمایید و مهمانان را شگفت‌زده کنید. نکته‌ی که باید مد نظر داشته باشید این است که ارتفاع صندلی‌ها برای راحت نشستن و غذا خوردن مناسب باشد. همچنین برای داشتنِ یک سبکِ مرتب‌تر و مدرن‌تر می‌توانید از یک نوع صندلی استفاده کنید با این تفاوت که هر کدام رنگ متفاوتی داشته باشند. 
ناهارخوری دکوراسیون داخلی منزل کوچک
نورهای توکار برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

استفاده از نورهای توکار

استفاده از این نوع از نورپردازی علاوه بر اینکه موجب بزرگتر دیده شدن فضاهای کوچک می شود، یک مزیت عمده دیگر نیز دارد و آن این است که فضایی را در کف یا سقف اتاق اشغال نمی‌کند اما از طرف دیگر، استفاده از چندین لایه نورپردازی به شما این اجازه را می‌دهد که در هر جایی که دوست دارید، روشنایی و سبک موردنظر خود را اعمال کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید، در این اتاق کوچک، یک لوستر بزرگ، هم به نقطه‌ی کانونی تبدیل شده و هم نور لازم برای میز جلومبلی را فراهم می‌کند. همچنین یک چراغ ایستا برای مطالعه و دو چراغ تزئینی نیز برای این اتاق در نظر گرفته شده‌اند.

آخرین فرصت ثبت نام در دوره ها

5/5 - (20 امتیاز)
5/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

آخرین فرصت ثبت نام دوره های یلدایی​