طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن و کلاسیک با کمترین هزینه

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن و کلاسیک با کمترین هزینه

طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن و کلاسیک با کمترین هزینه

کافه ‌ای با غذاهای خوشمزه، نوشیدنی های خوب و دکوراسیونی زیبا و دلنشین، اولین انتخابِ هر کسی برای استراحت و خلوت کردن است. طراحی دکوراسیونی جذاب برای کافی شاپ، هیچ ربطی به بودجۀ شما و هزینه ‌ای که می ‌خواهید صرفِ آن کنید ندارد، بلکه همه چیز به دانشِ شما در مورد طراحی دکور کافی شاپ بستگی دارد. اگر با اصول طراحی دکور کافه آشنا باشید و نکات مهم در طراحی دکور کافی شاپ را حسابی از بر باشید، می ‌توانید با کمترین هزینه، جذاب‌ ترین و دلنشین ‌ترین دکوراسیون کافه را طراحی کنید. در این مطلب، به معرفی انواع دکوراسیون کافی شاپ و چگونگی طراحی دکور کافی شاپ با کمترین هزینه خواهیم پرداخت. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

نحوه طراحی دکور کافی شاپ با کمترین هزینه!

دکوراسیون کافه، تاثیر زیادی در جذب مشتریان، و حتی وفاردار ماندن آن‌ ها به کافه دارد. هر چقدر دکوراسیون شما جذاب‌ تر، دلنشین‌ تر و متفاوت ‌تر باشد، رونق کسب و کارتان نیز بیشتر خواهد شد! اگر تازه تصمیم گرفته ‌اید کافه ‌ای را تاسیس کنید یا می ‌خواهید دکور کافه را تغییر دهید؛ اما نمی ‌خواهید پول زیادی صرف آن کنید، اصلاً نگران نباشید، چراکه راه‌ های زیادی برای طراحی دکور کافه با کمترین هزینه وجود دارد. ما نحوۀ طراحی دکور کافی شاپ با کمترین هزینه را برایتان خواهیم گفت.

دیوار های کافی شاپ

دیوارها را به رنگِ سفید در بیاورید. این کار بسیار کم ‌هزینه است؛ در ضمن، فضا را بسیار دنج و دلباز می ‌کند؛ همچنین، می ‌توانید به جای کاغذ دیواری‌، از پارچه‌ هایی با طرح‌ های گرافیکی یا تاپستری استفاده کنید.

قفسه های مینیمال

از قفسه‌ های ساده و مینیمال بهره ببرید تا هزینه‌ های‌ طراحی دکوراسیون کمتر شود. این قفسه‌ ها جذابیت خاصی به دکوراسیون کافه ‌تان می ‌بخشند؛ در عین حال، بسیار هم مقرون به صرفه اند.

کافه ‌ای با دکوراسیون صنعتی

برای طراحی دکور کافه، از دکوراسیون صنعتی الهام بگیرید. دکوراسیون صنعتی از ارزان ‌ترین سبک‌ های دکوراسیون به شمار می ‌رود. همان‌ طور که در تصویر بالا مشاهده می ‌کنید، برای طراحی دکوراسیون صنعتی، حتی نیازی به رنگ کردنِ دیوارها و سقف هم نیست!

دکوراسیون صنعتی برای کافی شاپ

استفاده از گیاهان، راهی کم ‌هزینه برای آراستن کافه

برای آراستن کافه یا تغییر دکوراسیون آن، از گیاهان خانگی استفاده کنید. این گیاهان فضا را به طرز چشمگیری تغییر می ‌دهند. حتی اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید این گل‌ ها را به صورت هفتگی یا ماهیانه عوض کنید و از این طریق، با صرف هزینه ‌ای اندک، فضا را تغییر دهید.

تنوع در مبلمان

برای اینکه دکوراسیون کافه ‌تان خاص و جذاب باشد، به جای یک نوع صندلی و مبل، از چندین نوع و رنگِ آن‌ ها استفاده کنید. این کار هزینۀ زیادی در پی ندارد؛ اما دکوراسیون کافه را بسیار خاص و متفاوت می ‌کند.

استفاده از صندلی‌ های رنگارنگ در طراحی دکوراسیون کافه

نورپردازی در دکوراسیون کافه

باید پذیرفت که طراحی دکور کافی شاپ، تاثیر شگفت انگیزی در رونق گرفتنِ کافه دارد. حتی اگر بهترین غذاها را سرو کنید؛ اما کافه ‌تان دکوراسیون و نورپردازی مناسبی نداشته باشد، ممکن است کافه رونق چندانی نداشته باشد. نورپردازی کافه باید فضا را دلنشین، دنج و آرام کند.

نورپردازی مطلوب کافه، متشکل از سه نوع نورپردازی مصنوعی است:

• نورپردازی محیطی (Ambient lighting)

نورپردازی محیطی به منظور روشن کردن کلی فضا صورت می ‌گیرد. نورپردازی محیطی، کل فضا را به طور یکنواخت روشن می ‌کند.

• نورپردازی تاکیدی (Accent lighting )

نورپردازی تاکیدی به منظور روشن ساختن قسمت‌ های خاصی از فضا صورت می ‌گیرد. اگر بخواهید عناصر خاصی از دکوراسیون کافه را، مانند آثار هنری فاخر، به صورت خاص به نمایش بگذارید، می ‌توانید از نورپردازی تاکیدی استفاده کنید.

• نورپردازی تزیینی (Decorative lighting)

نورپردازی تزیینی، همان ‌طور که از نامش پیداست، برای زیبایی بخشیدن به فضا استفاده می ‌شود.
حتی برخی از کافه‌ داران روی نورپردازی تخصصی سرمایه‌ گذاری می ‌کنند؛ اما اگر به دنبالِ طراحی دکور کافی شاپ با کمترین هزینه هستید، سرمایه‌ گذاری روی نورپردازی تخصصی ضرورتی ندارد.

و اما می ‌رسیم به نورپردازی کافه با نور طبیعی!

نور طبیعی برای روشن کردنِ کافه، کافی نیست؛ اما می ‌تواند جذابیتِ خاصی به آن ببخشد. وقتی نور طبیعی به اندازۀ کافی به داخل کافی شاپ بتابد، فضای کافه بزرگ تر از اندازۀ واقعی ‌اش به نظر می ‌رسد؛ در ضمن، نور طبیعی، طراوات و نشاط خاصی به فضا می ‌بخشد. 

دکوراسیون کافی شاپ ساده

برای دکوراسیون کافی شاپ ساده کافی است عناصر مختلف دکوراسیون کافی شاپ را گردآوری کنید و مراقب باشید ظاهر و رنگِ همۀ آن‌ ها با یکدیگر و با فضا متناسب باشد. علاوه بر سازگاری رنگ‌ ها، باید کافه به خوبی نورپردازی شده باشد تا مشتریان از نشستن در فضای آن لذت ببرند.

طراحی کافی شاپ کلاسیک

اگر می ‌خواهید دکوراسیون کلاسیک را برای کافه انتخاب کنید، دکوراسیونِ کافه‌ های قدیمی  اروپا را به یاد بیاورید. اگر کافه‌ تان بزرگ است، در طراحی کافی شاپ کلاسیک از رنگ‌ های تیره استفاده کنید تا فضا، دنج‌ تر و دلنشین‌ تر باشد. باز هم بسته با اندازۀ کافه ‌تان، می ‌توانید مبلمان ظریف یا بزرگ و حجیم انتخاب کنید.
برای آراستنِ کافی شاپ کلاسیک خود، می ‌توانید از قاب عکس‌ های قدیمی و گیاهان آپارتمانی نیز استفاده کنید.

طراحی دکور کافی شاپ مدرن

دکوراسیون مدرن، همان ‌طور که از نامش پیداست، به دوران مدرن تعلق دارد. از مهم ‌ترین ویژگی‌ های دکوراسیون مُدرن می ‌توان به سادگی آن اشاره کرد. برای طراحی دکور کافی شاپ مدرن، باید از لوازم تزیینی و مبلمان ساده استفاده کنید. بیشتر عناصری که در دکوراسیون مُدرن مشاهده می ‌کنید، کاربردی هستند و تعدادِ عناصر غیرکاربردی بسیار کم است.

رنگ در طراحی کافی شاپ مدرن

رنگ‌ های خنثی، مانند کرمی، قهوه ‌ای، خاکستری، سفید و مشکی، نقش بسیار مهمی در دکوراسیون مُدرن دارند. همان ‌طور که در تصاویر مشاهده می ‌کنید، در طراحی دکور کافی شاپ مدرن، از این رنگ‌ ها بسیار بهره می برند و در کنارِ آن‌ ها، به میزان کمتر، از دیگر رنگ‌ ها استفاده می ‌شود.

گیاهان در طراحی دکور کافی شاپ مدرن

یکی از بهترین و مقرون ‌به‌ صرفه ‌ترین راه‌ ها برای آراستنِ کافه ‌ای با دکوراسیون مدرن، استفاده از گیاهان آپارتمانی است. این گیاهان، طراوت و زیبایی خاصی به فضا می ‌بخشند و همان ‌طور که پیش ‌تر گفتیم، می ‌توانید آن‌ ها را زود به زود عوض کنید.

نقاشی در طراحی کافی شاپ مدرن

نقاشی‌ های آبستره نیز گزینه‌ های بسیار مناسبی برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن به شمار می‌روند.

دکور کافی شاپ چوبی

اگر عاشق طبیعت هستید و دوست دارید عناصر طبیعی را وارد دکوراسیون کافی ‌شاپ خود کنید، دکور کافی شاپ چوبی را برگزینید. قسمت‌ های مختلف دکوراسیون کافی شاپ چوبی، از جمله مبلمان، سقف، کف و دیوارها، از چوب ساخته شده ‌اند. برای آراستنِ دکوراسیون چوبی، می ‌توانید از گل‌ های طبیعی و سبز استفاده کنید. 

نکاتی در طراحی کافی شاپ چوبی

اگر دکوراسیون چوبی را برای کافی شاپ خود انتخاب کرده‌ اید، تیرگی و روشنی رنگ چوب را با توجه به ویژگی‌ های کافه ‌تان انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، اگر کافه‌ تان کوچک است، بهتر است چوب رنگ روشن انتخاب کنید، چراکه رنگ‌ های روشن باعث می ‌شوند که فضا، بزرگ ‌تر از اندازۀ واقعی‌ اش به نظر برسد؛ یا اینکه اگر کافه ‌تان پنجره ندارد یا پنجره‌ هایش کوچک است، باز هم بهتر است چوب رنگ روشن انتخاب کنید تا داخل کافی شاپ روشن ‌تر به نظر برسد.
اگر می ‌خواهید در طراحی دکور کافی شاپ از چوب استفاده کنید؛ اما هزینۀ آن برایتان سنگین است، می ‌توانید دکور کافی شاپ ام دی اف را انتخاب کنید. می ‌توانید از ام دی اف برای تزیین دیوارها نیز بهره ببرید.

دکور کافی شاپ سنتی

و اما می ‌رسیم به دکور کافی شاپ سنتی! برای طراحی دکور کافه سنتی، باید خانه‌ های قدیمی، رستوران‌ ها و سفره‌ خانه‌ های سنتی را به یاد بیاورید. صندلی‌ ها یا تخت‌ های چوبی و رومیزی‌ های ترمه، جذابیتِ خاصی به یک کافی شاپ سنتی می ‌بخشند. روی تخت‌ های چوبی کافه نیز می ‌توانید فرش‌ هایی با طرح فرش ایرانی پهن کنید.
در طراحی دکور کافه سنتی، می ‌توانید از انواع گل‌ های رنگارنگ نیز بهره ببرید. برای تزیین کافی شاپ سنتی ‌تان، می ‌توانید از انواع وسایل تزیینی قدیمی و نقاشی‌ های ایرانی قدیمی استفاده کنید.

نکات مهم در طراحی دکور کافی شاپ

هنگامِ طراحی دکوراسیون کافی شاپ، باید به تک تکِ عناصر آن دقت داشته باشید. در ادامه، نکات مهم در طراحی دکور کافی شاپ را برایتان خواهیم گفت:
1. دیوارهای کافه، اولین چیزی است که توجه مشتریان را به سوی خود جلب می ‌کند، برای طراحی آن‌ ها وقت بگذارید و آن‌ ها را به خلاقانه‌ ترین شکل ممکن بیارایید.
2. مبلمانِ کافی شاپ، ماهیت و هویتِ آن است، برای انتخابِ آن‌ ها حسابی وقت بگذارید!
3. نور کافه باید مناسب باشد.
4.پریز برق را برای شارژ موبایل فراموش نکنید!
5. با استفاده از رنگ‌ ها، اشتهای مشتری را افزایش دهید.
6. از عناصر شبیه به غذا در دکوراسیون کافه استفاده کنید.

در ادامه، به تفصیل به شرحِ این نکات خواهیم پرداخت:

1. برای انتخاب طرح و رنگ دیوارهای کافه وقت بگذارید!

وقتی مشتری وارد کافه می ‌شود، اولین چیزی که می ‌بیند دیوارهای کافه است. بی شک، دوست دارید دیوارهای کافه ‌تان آن قدر زیبا باشد که توجه‌ ها را به سوی خود جلب کند. دیوارهای کافه، مانند یک بوم نقاشی خالی است و می ‌توانید با روش‌ های خلاقانه، آن‌ ها را بیارایید. اگر دوست دارید فضای کافه تاریک باشید، می ‌توانید دیوارهای آجری یا چوبی را انتخاب کنید. این دیوارها، دکوراسیون کافه را هنری و متفاوت می ‌سازند.

استفاده از رنگ سیاه

اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید دیوار را به رنگِ سیاه در بیاورید و روی آن، با رنگ سفید یا دیگر رنگ‌ های روشن، طرح‌ هایی را ترسیم کنید. این ترکیبِ پس زمینۀ سیاه و خطوط سفید، مثل یک شاهکار نقاشی در کافه ‌تان خواهد درخشید.

دیوارها را با آثار هنری بیارایید

دیوارها را با آثار هنری بیارایید یا طرح‌ های خلاقانه روی آن ترسیم کنید. طراحی دیوار کافی شاپ اصلاً کاری سختی نیست، کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید؛ حتی می ‌توانید از روزنامه‌ ها و مجله‌ های تاریخ گذشته برای آراستن دیوارهای کافه استفاده کنید تا دکوراسیون کافه‌ تان متفاوت‌ تر به نظر برسد. 

کاموا و آثار هنری از جنس کاموا

اگر به دنبالِ طراحی دکور کافی شاپ با کمترین هزینه هستید و در عین حال، دوست دارید دکوراسیون کافه ‌تان جذاب و متفاوت باشد، کاموا و آثار هنری از جنس کاموا را فراموش نکنید. استفاده از توپ‌ های کاموایی در دکوراسیون کافه، ایده‌ ای بسیار جذاب و خلاقانه است. درست کردنِ این توپ‌ ها، بسیار آسان و کم‌ هزینه است؛ اما جذابیتِ خاصی به کافه‌ تان خواهد بخشید. فقط حواستان باشد که رنگِ کامواها متناسب با رنگِ دیگر عناصر دکوراسیون کافه‌ تان باشد!

تابلوهایی منقش با عکس مشاهیر یا نقل قول‌ ها

یکی دیگر از راه‌ های آراستنِ دیوارهای کافه، استفاده از تابلوهایی منقش با عکس مشاهیر یا نقل قول‌ های مشهور است. یادتان باشد که اصلاً مجبور نیستید از قاب‌ های گران قیمت استفاده کنید!

2. در انتخاب مبلمان کافه دقت کنید!

حالا نوبت به انتخاب مبلمان کافه می ‌رسد. در انتخاب مبلمان کافه خیلی دقت کنید و حسابی برای آن وقت بگذارید، چراکه مبلمانِ کافه، ماهیت و هویتِ کافۀ شما است. اگر مبلمان کافی شاپ متناسب با دکوراسیون کافه نباشد، حتی گران ‌ترین آن‌ ها نیز نمی ‌تواند نقشی در زیباسازی کافه داشته باشد؛ به عنوان مثال، اگر دکوراسیون وینتیج را انتخاب کرده ‌اید، به سرعت به دنبال یافتن مبلمان قدیمی باشید.
 در ضمن، مشتریان کافه قرار است چند ساعت در کافه بنشینند؛ به همین دلیل، صندلی‌ های کافه‌ باید راحت باشد تا مشتریان اذیت نشوند؛ همچنین، جنس و طراحی مبلمان کافه باید به‌ گونه‌ ای باشد که بتوانید آن‌ ها را به طور مرتب نظافت کنید.

3. نور کافه باید مناسب باشد!

نور کافه باید کافی و مناسب باشد؛ علاوه بر اینکه باید برای کافه نورپردازی مناسب انجام دهید، باید هرگونه عاملی را که خللی در نورپردازی ایجاد می ‌کند برطرف سازید؛ به عنوان مثال، اگر پنجره‌ های کافه‌ تان خیلی کوچک است یا اینکه اصلاً پنجره ندارد، نباید دیوارهای کافه را با رنگ‌ های خیلی تیره، رنگ کنید، بهتر است به سراغ رنگ‌ های روشن‌ تر بروید! در چنین شرایطی، باید به دنبالِ نورهای مصنوعی مناسب نیز باشید. نورپردازی کافه باید دلنشین باشد.

4. کنار هر میز باید پریز برق باشد!

همان ‌طور که می ‌دانید، در دنیای امروز، استفاده از تلفن همراه بسیار رایج است و هر کسی تلفن همراه دارد که روزانه چندین بار آن را چک می ‌کند و بالطبع، نیاز دارد آن را شارژ کند. مشتری‌ های کافه نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ به عبارتی، پریز برق برای مشتریان بسیار مهم است!
هنگام طراحی دکور کافی شاپ، یادتان باشد که کافه به پریزهای متعدد برق نیاز دارد؛ بهتر است کنار میز هر کدام از مشتریان، پریز برق باشد. اگر شارژر را هم فراهم کنید که چه بهتر! در چنین شرایطی، مشتری دیگر نگران کم شدنِ شارژ باطری موبایلش و خاموش شدنِ آن نیست. وقتی مشتری گوشی ‌اش را به شارژ می ‌زند، با خیال راحت می ‌نشیند و احتمالاً غذا یا نوشیدنی دیگری هم سفارش می ‌دهد!

5. با استفاده از رنگ‌ ها اشتهای مشتریان را افزایش دهید!

تعداد غذاهای موجود در منوی کافه محدود است و مشتری، انتخاب‌ های زیادی ندارد؛ اما به هر حال، شما باید به فکر رونق کسب و کارتان باشید! اگر می ‌خواهید اشتهای مشتری افزایش پیدا کند و غذا و نوشیدنی بیشتری سفارش دهد، باید روی انتخاب رنگ و تاثیرِ آن‌ ها بر ذهن، دقت کنید. در طراحی دکوراسیون فست ‌فودهای زنجیره‌ ای، برای افزایش اشتهای مشتری، از رنگ‌ های زرد و قرمز استفاده می ‌شود؛ اما این رنگ‌ ها مناسب دکوراسیون کافه نیست؛ زیرا کافه، محل استراحت و کسب آرامش است و این رنگ‌ ها آرامش مشتری‌ های کافه را بر هم می ‌زنند؛ اما برای کافه نیز ترکیبِ رنگیِ اشتهابرانگیز وجود دارد؛ ترکیبِ رنگ‌ های قرمز و قهوه‌ ای مایل به زرد با رنگِ طلایی، علاوه بر اینکه بسیار زیبا است، سبب افزایش اشتها نیز می ‌شود!
در چنین دکوراسیونی، بهتر است از نورپردازی برای تاکید روی رنگ طلایی استفاده کنید.
حتی انتخابِ درستِ آثار هنری می ‌تواند در این راستا به شما کمک کند!

با به کارگیری همین ترفندهای ساده، علاوه بر اینکه دکوراسیون کافه‌ تان را به مراتب جذاب ‌تر می ‌کنید، روی اشتهای مشتری، و در نهایت، رونق کسب و کارتان نیز تاثیر می ‌گذارید.

6. از عناصر شبیه غذا در کافه استفاده کنید!

هنگام طراحی دکوراسیون کافه، حتماً عناصری شبیه به غذا یا نوشیدنی را در آن بگنجانید؛ مثلاً دیوارها را به رنگ و طرح شکلات در بیاورید؛ تصویر غذا و نوشیدنی به دیوار بیاویزید؛ یا اینکه لامپ‌ های شبیه به کاپ کیک تهیه کنید.

سخن آخر

همان‌ طور که مشاهده کردید، برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ، باید، پیش از هر چیزی، اصولِ طراحی دکوراسیون کافه را بدانید؛ در غیر این صورت، حتی اگر گران‌ ترین و خاص ‌ترین مبلمان را نیز برای طراحی دکور کافی شاپ خریداری کنید، نمی ‌توانید کافه ‌ای زیبا و خاص را طراحی کنید؛ به عبارت دیگر، آنچه زیبایی دکوراسیون کافۀ شما را تضمین می ‌کند، دانش و آگاهی شما در مورد طراحی دکور کافه است، نه هزینۀ گزافی که برای آن خرج می ‌کنید!

آخرین فرصت ثبت نام در دوره ها

امتیاز دهید post

مطالعه بیشتر

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

آخرین فرصت ثبت نام دوره های یلدایی​