آموزش طراحی کابینت با تری دی مکس ( 3d max )

 

استفاده از SYMMETRY برای ایجاد کابینت
در این آموزش نحوه استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت را یاد میگیرید
 
کاری که در درس قبلی انجام دادید را ادامه دهید یا از منوی open، kitcab_4.max را باز کنید
 
ایجاد یک کابینت:
 
در viewport چک کنید که نمای Perspective را انتخاب کرده باشید
2 - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینتRegion-select تمام کابینت هایی که در صفحه هست را انتخاب کنید به جز کابینت 24 اینچی که دو در دارد
کلیک راست کنید و Display Hide Selection را انتخاب کنید تا فقط کابینت 24 اینچی دیده شود.

طراحی کابینت

 

 

تری دی مکس طراحی کابینت

11. به 11 - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینتبروید و در مسیر Adjust Pivot rollout 11ـ2 - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت Move/Rotate/Scale group فقط روی Affect Object کلیک کنید

12. این به شما اجازه میدهد شی را جا به جا کنید اما pivot را  نه. در قدم بعدی، شما شی را جا به جا میکنید و نقطه pivot در پشت کابینت ، گوشه سمت راست ان است.

در فیلد X transform، مقدار –12.0 را تایپ کنید و بعد گزینه Affect Object Only ا خاموش کنید. در نوا ابزار؛ Polygon Modeling panel ، حالت Modify را انتخاب کنید و بعد برروی 12 - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت کلیک کنید

13.در viewport، در سمت راست کابینت را انتخاب کنید و بعد دکمه Delete  بزنید. یک کابینت برای قسمت گوشه، معمولا پهنایی به اندازه 36 اینچ دارد بنابراین درقدم بعدی باید پهنای کابینت را گسترش دهید

طراحی کابینت با تری دی مکس 1

کابینت را عریض تر کنید و از ابزار متقاورت سازی استفاده کنید:

  1. در viewport، به Top view بروید و بعد 1 - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت را بزنید، و روی کابینت زوم کنید
  2. در مسیر ribbon Polygon Modeling panel ، روی  کلیک کنید.
  3. سمت چپ کابینت را کاملا انتخاب کنید، کل در را شامل شود.

آموزش طراحی کابینت با تری دی مکس

4. در منوی اصلی، روی 4 - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینتکلیک کنید

5. در استاتوس بار مطمئن شوید که حالت 4ـ2 - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینتانتخاب شده باشد و بعد قسمت X transform را روی 12.0 تنظیم کنید

 

طراحی کابینت با تری دی مکس

 

6. در مسیر ribbon Polygon Modeling panel، روی  4 3 - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت کلیک کنید تا از حات Vertex sub-object خارج شوید.

7. از ViewCube استفاده کنید تا به حالت Home برگردید. View را به Smooth + Highlights + Edged Faces تغیر دهید

تری دی مکس در طراحی کابینت

8. به قسمت icon - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت بروید و در Modifier List، Symmetry ا انتخاب کنید

الان gizmo در viewport نمایش داده میشود . که در جهت نقطه محوری کابینت قرار دارد

آموزش دیزاین کابینت تری دی مکس

9. در قسمت Parameters rollout 11ـ2 - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت

Mirror Axis group، Flip را روشن کنید

cabinet_design_9jpg

3ds Max Design کابینت را روی محور x خود میچرخاند

cabinet_design_10

 

10. با علامت plus - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت، Symmetry modifier را باز کنید و روی highlight Mirror کلیک کنید

small

11. در نوار ابزار ، روی l - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت کلیک کنید و بعد روی  in - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینتکلیک کنید.

12. با ba - استفاده از Symmetry برای ایجاد کابینت  کابینت را در محور z بچرخانید تا زمانی که به 45 درجه برسید.

 دیزاین کابینت

 

ذخیره کردن کار:

  • کارتان را با نام my_kitcab_5.max ذخیره کنید

  • برای اینکه کار نهایی خود را ببینید میتوانید فایل kitchen_sample.max را باز کنید

    خلاصه

    در طول این اموزش، شما از ابزارهای مدل سازی در قسمت Graphite Modeling Tools استفاده کردید تا کابینت های آشپرخانه را ایجاد کنید.این ابزارها از طریق پنل Command هم در دسترس است اما وجود این ابزارها در قسمت نواری، باعث میشود دسترسی سریعتری داشته باشید

    در این آموزش فقط به  سطح راه های زیادی که میتوان از این نوار ابزار استفاده کرد، پرداخته شد. برای توضیحات کامل به 3ds Max Design help مراجعه کنید

    کابینت تری دی مکس

    دوره های تخصصی آموزش طراحی کابینت آشپزخانه به همراه بازدید های اجرایی و کارگاه های مجهز کابینت سازی در آموزشگاه تصویرگران پویا اندیش برگزار می شود. 

    شما می توانید با از طریق لینک زیر اطلاعات کاملی در مورد کلاس های تری دی مکس تصویر گران پویا اتدیش پیدا کنید. 

    آموزش تری دی مکس