آموزش بخش 25 تری دی مکس

 

 

 

 این متن مرتبط به فیلم شماره  0025  می باشد

 

 

 

 

 

 

 

با استفاده نمودن از گزینه edit notes ,نام پارامتر انتخابی که توسط selected box انتخاب شده را می توانیم تغییر دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

با کمک گرفتن از numeric filed  می توانیم مقدار عددی پارامتر انتخابی را تغییر دهیم.

 

چنانچه یک کلید انیمیشن برای پارامتر انتخابی در اختیار داشته باشیم ,دو  براکت  قرمز اطراف پارامتر ما ایجاد می شود که مشخص می کند  ,time slider  روی فریمی قرار دارد که مرتبط به پارامتر انتخابی می باشد.

 

 

 

با فعال نمودن کادر properties  می توانیم اطلاعات مرتبط به کلید انیمیت پارامتر انتخابی , را مشاهده نماییم .

 

 

 

هر جا numeric filed   در اختیار داشته باشیم با رایت کلیک نمودن بر روی  numeric filed  مورد نظر , منویی در دسترس ما قرار می گیرد که با استفاده از آن می توانیم یکسری فرمان را مشاهده کنیم.

 

 

 

وقتی گزینه show key in track bar را فعال می نماییم و چنانچه  دو شی در صحنه مورد نظر ایجاد کنیم و بعد از اینکه یک کلید انیمیشن برای اشیا موجود در داخل صحنه درست کردیم که یکی از کلید انیمیشن را به صورت دستی ایجاد نمودیم و دیگری را توسط parameter collector   کلید انیمیشن آن را ساختیم در چنین شرایطی با بکارگیری از گزینه show key in track bar کلیدهای انیمیتی که توسط parameter collector ایجاد نموده ایم , در قسمت track bar نمایش داده می شوند.

 

حتی اگر شی مورد نظر انتخاب نشده باشد.

 

 

 

 

 

با فعال نمودن گزینه  Isolate key in track bar فقط کلیدهایی که به کمک parameter collector  انیمیت شده اند را برای ما نمایش خواهد داد.

 

 

 

زمانیکه گزینه show selected key in track bar را انتخاب می کنیم ,فقط پارامتری که از طریق select box  در داخل کادر parameter collector ,انتخاب نموده ایم کلید انیمیشن آن را نمایش می دهد.

 

با دسترسی به گزینه Isolate selected key in track bar فقط کلیدهای انیمیشن پارامترهای انتخابی را می توانیم رویت کنیم.

 

 

 

با استفاده نمودن از گزینه  put to object قادر خواهیم بود, پارامترهای مخصوص  parameter collector  را داخل یک شی ذخیره کنیم , این گزینه برای زمانی مفید فایده قرار می گیرد که, اگر خواستیم شی مورد نظر را merge  کنیم اطلاعات مخصوص به parameter collector را هم در اختیار داشته باشیم.

 

 

 

بعد از  save  نمودن صحنه مورد نظر قادر میباشیم در صحنه دیگر شی مورد نظر را , merge   کنیم.

 

 

 

 

 

بدین ترتیب اطلاعات parameter collector را هم در صحنه جدید همراه با شی merge      می نماییم.

 

نوع عمل کرد گزینه  link to objectنیز همانند put to object  می باشد ,با این تفاوت که در put to object  با اضافه نمودن پارامتر جدید ,مجددا این عملیات برای پارامتر جدید باید تکرار کنیم.

 

ولی اگر از گزینه link to object  استفاده نماییم ,با اضافه نمودن پارامتر جدید احتیاجی به تکرار کردن مراحل گفته شد را نداریم.

 

این گزینه هر عملیات جدیدی را به صورت اتوماتیک در شی ما save  می کند.

 

 

 

چنانچه گزینه get from object  فعال باشد ,قادر می باشیم ,اطلاعات مورد نظر را از شی بدست آوریم و وارد پنجره parameter collector کنیم.

 

 

 

با استمداد گرفتن از پارامتر remove from object می توان اطلاعات را از روی شی مورد نظر حذف نمود.

 

 

 

چنانچه در منویEdit  قرار داشته باشیم ,با بکارگیری از گزینه select all ,نرم افزار تمام پارامترها را انتخاب می کند ولی فقط می توانیم یک rollout   انتخابی داشته باشیم.

 

 

 

توسط گزینه select none ,تمام پارامترها را از حالت select  خارج می نماید.

 

 

 

زمانی که گزینه select all rollout فعال باشد,تمام پارامترهای داخل rollout  انتخابی را برای ما انتخاب می نماید.

 

 

 

با کمک گرفتن از گزینه select invert  تمام پارامترها به غیر از rollout  انتخابی را بر     می گزیند.

 

 

 

وقتی از گزینه delete selected استفاده می کنیم, پارامتر انتخابی را حذف می کند و با فعال نمودن گزینه delete  all, تمام پارامترها را حذف می کند.

 

با بکار گیری از گزینه edit notes اطلاعات و نام مرتبط به پارامتر انتخابی را می توانیم تغییر دهیم.

 

 

 

این تغییر نام در پنجره parameter collector  مشاهده می شود ,چنانچه کرسر موس را روی نام مذکور نگه داریم نام اصلی شی قابل رویت می شود.

 

راه دیگر برای مشاهده کادر edit note  ,رایت کلیک کردن بر روی select box  می باشد ,که این کادر را مجددا برای ما نمایش میدهد.

 

 

 

در قسمت URL  , مسیری از اینترنت را می توانیم اختصاص بدهیم و با فعال نمودن گزینه go   به اینترنت دسترسی پیدا می کنیم.

 

ذر کادر note  ,اطلاعاتی و یاداشتهایی در ارتباط با پارامتر مورد نظر , می توانیم ایجاد نماییم و در مواقع احتیاج از آن استفاده کنیم و این تغییر نام فقط در این کادر قابل اجرا    می باشد و تاثیری بر روی نام شی در کاردهای دیگر موجود در 3d ندارد.

 

 

 

 

 

این متن ادامه دارد...

 

 

 

 

 

تالیف و کوتاه شده از آموزش های ویدئویی تری دی مکس استاد ارجمند مهدی بندری

 

 برای اطلاع از قیمت کلاس تری دی مکس با ما تماس بگیرید.